PhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucketPhotobucket

Friday 6 April 2012

PANDUAN ASAS BERMIAN GITAR (CHORD MUDAH)

Salam semua.hari aku nak kongsi panduan asas bermain gitar (chord mudah dan kira ringkas).koarang boleh belajar dari gambar yang ada kat bawah nie..

Kalau tak ada tanda apa-apa.tak payah petik tali tu.


Basic guitar chord

Ini adalah chord yang paling asas untuk bermain guitar..Korang practice chord C, Dm, F, G...aku geranti kalau korang amalkan dan main lagu-lagu yang jenis banyak mengguna chord basic ni korang akan cepat pandai main guitar..


Power Chord

Power Chord selalaunya digunakan masa main lagu-agu rock dan metal.Petik 3 tali pada masa dan mute (matikan bunyi) tali yang lain.Nama Chord ditentukan dengan NOT ROOT (not pada tali yang dipetik pada #tali paling atas)


Untuk Beginner aku amat syorkan korang Practice chord-chord yang aku tunjukkan ni..lebih-lebih lagi yang dalam list BASIC CHORD. 7TH chord (macam C7, D7 atau apa-apa yang ada number 7) tu sebenarnya sama dengan chord biasa.cume ditambah kod ketujuh jer..Untuk permulaan tak ingat pun tak aper..Tapi kalau bunyi sedap sebelum tukar chord,elok la Practice nanti..

Kalau korang masih tak paham korang boleh tanya..insyallah aku akan cube rungkaikan masalah korang tu..ok la..salam semua..selamat mencuba..

credit : zarul.com


2 comments:

  1. best je tgk najwa latif uwh men gtar..tp cm susah je..adoii

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang best main gitar...dah pandai mesti mau tak lekang gitar dari tgn selagi tak boring..senang jer nk main..kene usaha..kalo dah minat boleh cube... =)

      Delete

assalamualaikum..sila tinggalkan komen anda..
kalau tak nak komen boleh tekan like..

terima kasih....

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...
fezalstudio